Monday, December 20, 2010

TRANSFORM

Minggu lepas 15-17 Disember 2010
Aku pergi kursus dekat Excel Training Resort,Lenggeng,Negeri Sembilan
 Kursus Transformasi Diri Ke Arah Organisasi Terbilang
Sebelum pergi kursus tu aku mintak kebenaran bos nak pergi
Bos aku cakap,balik nanti awak kena transform nazira!ngaa
Aku nak transform jadi transformes lah!
Nanti boleh serang dia...hahahah

Korang nak tahu tak siapa penceramahnya?
Nak tahu ke tak ni???
Beliau adalahhhhhhh....(bunyi drum)
Dato' Dr Hj Fadzilah Kamsah 
 Memang TERBAEKKKKKKKKKKK ngkooo
Tekeluar gelak jantan aku ko tauu
Lawak wehhh

Pastu kan dia tengok sorang-sorang punya tapak tangan
Tang aku punya kelakauu
Dia tengok tapak tangan aku
Pastu geleng-geleng kepala sambil cakap ish ish ish
Bedebau ngkoooo
Dia cakap camni
Budak ni ramai pakwe niiiiiiii
Pastu dia tanya lagi
Ko jujur...ko jujur dengan aku yang sekarang ni yang nombor berapa???
Kalau ko tipu aku cubit ko!!
Pastu dia cakap mata aku special sket sebab 
Aku bole nampak apa yang orang lain tak nampak
Mungkinkah nampak hantu kak limah balik ghumah??ngaa
Banyak lagi la dia cakap pasal aku
Semua tu betol
Tapi mana boleh cerita ngan korang semua
Bahayaaaa....

Makna tarikh lahir,tahi lalat,bentuk tulisan,nama semuanya dia bagitahu
Korang nak tahu ke??
Nanti jumpa aku tilik korang pulak eh eh..
Ilmu penuh di dada ni...hehe
Pastu korang tanya jek apa-apa yang korang nak tahu
Tak semestinya pasal tajuk yang dia cakap kan tu..tapi umum
Nak tanya korang padan tak dengan pakwe korang pon boleh
Pastu dia ada bagi beberapa tips
Meh nak share ngan korang

1. Kalau korang nak marah orang kan,korang cari 72 sebab nape korang nak marah orang tu.dah jumpa 72 sebab tu,cari 72 sebab lagi
(maknenya korang tak kan marah orang tu la..mana sempat nak cari 144 sebab wehh)

2. Kalau korang tak suka nak layan orang yang nak ajak korang bergosip,
mengumpat dan mengata orang tapi korang tak sampai hati nak bagitahu yang korang tak suka dia,bila dia start cakap jek korang berterusan sebut SUBHANALLAH sampai dia berhenti bercakap.
(korang try dulu,confirm2 nya korang tak kan dengar apa yang dia cakap kan)

3. Biasakan diri tidur mengiring ke kanan untuk jantung yang sihat

4. Sebelum tidur,mohon maaf pada Allah dan maafkan semua orang yang pernah sakitkan hati kita,yang melukakan hati,yang pernah mengecewakan kita dan sape2 jelah.
(untuk ketenangan diri)

5. Apa yang perlu kita buat kalau lelaki tengah marah??
- Jangan buat apa2
- Jangan pujuk
- Jangan tanya kenapa
- Layan dengan baik
- Kalau perlu jauhkan diri jap

6. Kalau perempuan marah pulak macam mane??
- Sentuh dia
- Tanya perkara yang menyejukkan hati dia
( Cth : pasal anak dia ke...)
- Cari perkara yang boleh menggembirakan dia
(Cth : belanja makan ke..ajak shoping ke..)

7. Petua awek muda
- Makan tengah hari awal 
(dalam pukul 12.00-12.30)
- Makan malam sebelum maghrib
- Pakai kain yang lembut
- Elak fikir tentang perempuan
(Cth : korang jangan fikir kenapa pompuan tu ada pakwe,kenapa dia pakai blackberry,kenapa dia ada handbag tu...ha jangan fikir!!)

8. Seorang suami yang cium isteri sebelum pergi 
kerja umurnya akan panjang 5 tahun,
Bila isteri balas ciuman tu,pendapatan suami akan meningkat 30%
(Cium dalam 10 saat jek..jangan lebih..kang tak pergi keje kanggg)

 Renung-renungkan dan selamat beramal!!

10 comments:

  1. ko jwb!ko jwb!skrg ni no bape?
    tp xpyh jwb sbb saya tau.hikhik.

    ReplyDelete
  2. ngaaa..nt balik tolong telek tapak tgn saye..

    ReplyDelete
  3. boleh2..tapi tkot kte dh lupe jek...byk mkn semutttt...hahaha

    ReplyDelete
  4. weyh...da jd tukang tilik la mu nih..nt tlg tgk tgn aKU SKli ek..hAHAHAHHA

    ReplyDelete
  5. syime : meh sni aku tilik kooo..hahaha

    mimi : kt tapak tgn ko nmpk garis2 tak mi??bayo tabung uji ni payah sket nk nmpk..hahaha

    ReplyDelete
  6. kuang ajo..hahhahaha...tapak tgn aku bapok cantik taw...

    ReplyDelete