Wednesday, December 22, 2010

Kau lah kakak..kau la sahabat

Entry khas untuk kawan paling BEST kat ofis ni
Kira aku paling rapat la ngan dia
Sekepala sejiwa sehati dan sewaktu dengannya
Suka duka pahit manis semua sama-sama

Ingat lagi masa mula-mula masuk kt ofis ni
Sket2 aku tanya dia
Kak,surat ni nak masuk fail mana?
Pegawai ni yang mana kak?tak kenal laa
Ni nape network tak dapat ni kak??
Tetonggeng2 la dia kt bawah meja ni ha betul-betul kan apa yang patut
Korang bayangkan lah
Masa tu dia mengandung
Punya la teruk aku dera dia

Masa mula-mula nak keluar lunch tu
Dia datang kat meja
Jom makan!!
Aku pon follow jela dia walaupon malu-malu kucing
Dah orang ajak kan..heheh
Lepas tu ajak pergi alamanda la
Ajak pergi jualan kat bawah ofis ni la

Tu mula-mula jek
Bila dah LAMA
Makin hari makin ngam
Makin hari makin menggila
Makin hari makin kuat bergosip bercerita
Sampai la aku boleh cerita rahsia baikkk punya kat dia
Dia sorang jek yang tahu
Dia sorang jek tempat aku salu luah-luah
Nangis-nangis bagai
Dia jugak salu bagi nasihat kat aku

Punya la rapat kitorang kan?
Semua pon nak sama
Nak pakai selendang sama
Tudung sama
Inner sama
Semua la sama

Tiap kali lunch pulak kitorang mesti makan sama-sama
Kalau salah sorang pergi beli makanan dulu
Boleh kecik hati woooo
Nanti time makan
Boleh kongsi-kongsi lauk
Kongsi-kongsi air
Kadang-kadang makan kongsi satu polisterin

Sampai la satu hari tu dia dapat surat
Pastu dia terus datang kat meja aku
Zira,akak tak tahu nak cakap macam mana
Sedih ada,happy pon ada(airmata dia laju jek keluar weh)
Debo gile aku time ni
Akak dapat naik pangkat
Tapi akak akan tinggalkan korang
Aku pon laju jek airmata keluar sebab aku tahu
Jawatan baru yang dia dapat tu
Penempatan nya takde kat sini
Dah sah2 dia kena tukar tempat lain

Esoknya aku datang kerja
Aku dah rasa lain dah
Dah rasa macam hilang sesuatu
Walaupon time tu dia ada masa seminggu lagi kt sini
Dan sekarang dia dah takde lagi kat ofis ni
Walaupun kitorang satu jabatan
Tapi tetap rasa jauh
Dulu salu main jengah2 ikot tiang kat tempat aku ni kalau nak becakap
Tempat aku ngan dia di halang oleh tiang..heheh
Kalau rasa tak puas nak jengah2 aku laju jek pergi lepak tempat dia
Tak pon kitorang gosip2 kat YM
Sekarang ni tengok fb dia pon sedih jek
Homesick kate nya
Ni bkan homesick tp ofissick..hahaha

Ni la dia...ni la kakak dan sahabat aku yang terBAEKKK kt ofis ni.
Kak Hanim

* Kak nim,take care!..kejang mulut ni tak dapat nak hu ha hu ha macam dulu!sob sob sob..kenangku dalam doamu..cehhh....will mis uuuu

4 comments:

  1. rhsia baeeekkkkkkkk pye tu kte xtau ke?
    mn aci..

    ReplyDelete
  2. alamak!
    tiba-tiba aku yang baca ni pun turut touching..
    ape kes? haha

    ReplyDelete
  3. hahahaha....sedih wehhhhhhhh...sal kwn2 ni mmg sensitip abesss...kiki

    ReplyDelete