Thursday, December 9, 2010

9 DISEMBER 2010

Happy 3rd anniversary tu myjobbb!!!!!

3 tahun yang lepas time tu aku tengah sibok2 nak pergi kursus
Kursus pengenalan untuk keje baru yang aku dapat
Kursus seminggu tu kt Johor
Ingat lagi masa mula-mula nk pergi tu,
Ayah ngn mak hantar aku kt Jabatan Perkhidmatan Awam
Sesat ngkooo....pestime datang kann
Pastu dah sampai situ..dok la tunggu orang2 lain
Ingatkan aku org pertama yg sampai situ
Sekali salah tunggu daaa
Aku tunggu kt belakang bangunan
Tengok2 kt depan haaa hambekk koo
Kemain ramai lagi orang

Seminggu lepas tu
Aku lapor diri kat Jabatan Perdana Menteri
Seminggu gak dok melangok tunggu posting
Time ni aku tak dapat cari rumah sewa lagi
Aku tumpang rumah kawan ayah aku kt Seremban
Bini dia keje Putrajaya gak
Kadang-kadang aku tumpang uma abang dan akak member aku
Muka tak malu memang tak kesah menumpang kt mana pon...hahaha
Tak sampai sebulan aku dapat rumah sewa
Aku sewa kat flat ijau Presint 9 tu
Rumah tinggi weh..ala-ala KLCC..hahahah
Sewa mahal nak mampos
Mengalahkan dudok kondo

Hari-hari aku berulang g keje nek bas Nadi Putra
Tambang murah jek 50sen pegi 50sen balik
Pagi-pagi kena beratur sebelom naik bas tu
Kadang-kadang sampai 3 4 line beratur
Memang betul-betul berdisiplin
Ikotkan hati nak jek potong queue
Tapi kang ade yang aku tak pat pegi keje
Pegi hospital agaknya .hahaha
Memang takde sape pon berani nak potong..
Sampai2 jek memang automatik masuk baris!hahaha

Sekarang ni dah banyak yang berubah
Nak2 aku ni...memang banyak yang berubah laaa
Dari yang agak kurus tu
Dah bertukaaaaaa
Jadi yang tak berapa nak kurus
Eh...eh...apa aku merepek ni...hahaha
Aku dah tak pergi kerja naik bas dah
Rumah tu pon dah tak duduk dah
Rumah sekarang ni yang baru betul2 kondo
Siap sofa lorenzo bagai...
Kagum dengan rumah sendiri
Bukan nak bangga,
Tapi korang datang la rumah aku nanti..wahahahah
Ape pon aku bersyukur dengan apa yang ada sekarang

TAPI dari 3 tahun lepas sampai la sekarang
Ada satu yang tak berubah
Aku tetap setia dengan beliau
Bila nak berubah pon aku tak tahu
Mungkin sampai beliau pencen
Tapi bekerja dengan beliau
Banyak la jugak mengajar aku tentang dunia pekerjaan
Tentang ketahanan mental dengan fizikal berhadapan dengan ghimau...eh!!
Ye...dia la ghimau yang aku masukkan
Silap sket mengaum la dia...hahahaha
Syhhhhh diam-diam...
Jangan bagitahu beliau...
Takoooooootttttttttt!!!!

4 comments:

  1. soklan cepucemas untuk awak.

    selama 3 tahun sudah berapa juta awk menyimpan?
    dan berapa juta baju y awak dah beli?
    hikk

    ReplyDelete
  2. agak cemas saya nak menjawab....er..er..er...
    bju tu la bukti simpanan sy...heh!thon dpan sy stat simpan ye pije!

    ReplyDelete
  3. arghhh..same la kite.nak menyimpan jugak!

    ReplyDelete
  4. anda pasti dengan ape yg awk ckp tu roxanne??nk guna talian hayat??

    ReplyDelete