Thursday, October 28, 2010

Putrajaya-Melaka-Kelantan-Terengganu-Putrajaya-Melaka-Putrajaya

Hai semua...
Minggu lepas aku ambil cuti 3 hari...rabu-jumaat
Gila syok dapat cuti..
Apa kena mengena cuti aku dengan tajuk entri ni???hehehe
Ha..ni baru ni cerita...

Selasa lepas,habis kerja jek aku laju-laju balik rumah sewa
ambil ayah sebab ayah park kete kat rumah
Lepas tu terus balik kampung ambil mak n akak n ayang anak bua ku yang debab tuu..
Esoknya nak pergi holidayyyyy
Tapi takde la holiday sangat...
Pagi rabu tu..lepas suboh aku gerak pergi kelantan..naik kete..gile jauh weh!!
Perjalanan memakan masa selama hampir 12 jam (skema tak ayat aku???)hahaha
Naik kejang otot-otot ni..aku drive dari melaka sampai gua musang...
Lepas tu ayah aku pulak drive..mencabar weh jalan kt gua musang tu...
(Adakah tiap-tiap tahun aku akan lalu jalan tu kalau kawen ngan wan2 nanti???oh tidakkkkk)
Mula dah berangan....

Kalau korang nak tahu..sepanjang jalan tu memang berangan jela keje aku...hahaha
Macam-macam pk..pk nanti raya lalu jalan ni...jauh plak tu...(adakah aku bersedia??).
Terasa poyo di situ...hahahaha
Sebenarnya aku pergi kelantan nak pergi pinang wan2...hik!
Takde lah!pergi sebab ayah aku ada perjumpaan dengan geng2 polis dia
Diorang dah berpisah dalam 30 tahun camtu..lama tu..bayangkan la..time tu aku pon takde lagi...hee
Ada yang bertongkat...ada yang naik kerusi roda..alhamdulillah ayah aku sihat walafiat
Aku doakan semoga ayah aku sentiasa dikurniakan kesihatan yang berpanjangan..aminnn
Lama gak la diorang jumpa..naik bosan aku tunggu...hahaha

Perjumpaan tu kat Kelantan Trade Centre..dari pukul 9 sampai pukul 2 aku melangok kt lobi...
Aku dah ajak akak aku pergi pusing2..pastu akak wat ayat cmni..
" Ko tahu jalan ke ra??" Pastu terus mati selera aku nak bejalan sebab takot sesat...
Apa ke bangang aku ni..hahahaha
Sanggup tunggu mak ayah aku pastu baru la pergi jalan-jalan..
Tu pon kejap jek sebab nak pergi terengganu pulak....

Aku jalan-jalan kat pasar siti khadijah tuuu...tapi kejaappp jek..
Ape pon tak beli...cane nak bli...duit pon takde..hahahaah tak gaji agiiii
Lepas tu gerak pergi terengganu...sampai terengganu pun dah malam
Sampai ganu jumpa sedara belah mak aku..dia sewakan hotel weh...
Kitorang nak g rumah dia..pastu dia cakap ghumah dia beselerakkk
Hahhahaa...pastu siap bayarkan sekali hotel tu haaa...betuah la badann kitorang kn..hik!
Esoknya pulak..pegi jalan-jalan kt pasar payang...
Lepas tu ca alip bot laaaaaaaaaa...
Korang nak tengok gambo tak??
Nak tengok tak?????aku tanya nii....
Taraaaa..................

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
mane ade...tak amik gambo ponnn...takde mood nk begambo....


5 comments: