Thursday, March 3, 2011

Kite bako!!bako!!!

Hah!
Korang suka makan roti bakar tak?
Tahu macam mana nak bakar roti?
Tahu tak ni????
Cuba la jawab kalau orang tanya ni...grrrrrrrrrrr

Seperti mana yang korang aku tahu
Pembaka roti ada tiga jenis kan?
Ce tengok gambar-gambar kat bawah ni
Gambar 1
Ni kat rumah korang semua mesti ada kan?
Gambar 2
yang ni aku salu jumpa bila aku pergi kursus

 Gambar 3
yang ni salu tengok jugak kan
Ok!sekarang abaikan gambar 1 dan gambar 2
Korang fokuskan kat gambar 3
(dah macam soalan UPSR dah haa...)
Aku nak cerita pasal gambar 3 tu

Korang tahu kan macam mana cara nak bakar roti kat situ??
Kalau aku,aku double kan roti dan letak dalam tu
Lepas tu aku kepitkan
Lain orang mungkin lain cara
Tapi aku salu bakar camtu la
Nanti sapu la kaya dan marjerin siap-siap
Dah siap tu,terus makan kan?
(Panjang betul intro nya haaaa)

Sebenarnya aku nak cerita pasal seseorang
Dengan pembakar roti kat gambar 3 tu
Nama beliau di rahsia kan..hahaha
Hari tu,aku pergi jalan-jalan
Lepas tu aku cakap dengan beliau yang aku nak makan roti bakar
Tapi kat rumah takde pembakar roti
Kebetulan masa tu aku kat tempat alat-alat elektrik
Aku pun tunjuk la pembakar roti macam gambar 3 tu
Aku : Haa...nak pembakar roti macam ni la
Beliau : Kat rumah aku ada,tapi aku tak pakai
Aku : Apasal ko tak pakai??
Beliau : Hishhhhhh...payah la nak nak baka roti guna benda ni
Aku : ?????????????????????????????
Beliau : Yela...nanti nk kena lipat-lipat roti tu..nak besegi2 bagai
Aku : Gelak dengan beriya sekali

Kelakar tak korang rasa bila beliau jawab macam tu??
Bagi aku kelakar sangat2 sebab aku tak pernah terfikir
Nak bakar roti macam beliau cakap tu
Tinggi betul daya imaginasi beliau
Kagum jap!!wahahahaha

* Mati aku kalau beliau baca ni..hik!

5 comments:

  1. xbaik gelakkan beliau.lain org lain cara.nsb baik la beliau lipat..klo beliau gulung mcm kuih sepit?da jd roti sepit terkepit.wahahahah.

    ReplyDelete
  2. wahahahaha....beliau pon gelak jugak la...beliau kate tak thu npe beliau bole pikir cmtu..wahahahahah

    ReplyDelete
  3. weh skt prot ak ler..xbek le my fren tp ak nk gelak gak nie..walalalala kepd 'beliau' sy mohon gelak yek bkn pe sy pn der kwn cm2 gak, hdah kwen yg ai bg tu dok tersibai dlm blk..same r=excused lak tuh! LOL

    ReplyDelete
  4. hahahaha..ko gelak kn jek beliau tu...beliau tu tak marah punye...wahahaha

    ReplyDelete
  5. hahaha susah betul kalau pikir cm tu

    ReplyDelete